Posisi "W" Bagi Kanak-Kanak Sangat Bahaya , Please STOP !








SERAM!! Video & Foto Jenazah Pemimpin Syiah Khomeini yang telah dihinakan Allah



SERAM!! Video & Foto Jenazah Pemimpin Syiah Khomeini yang telah dihinakan Allah | Ketika hidup Khomeini pernah mamfatwakan barang siapa yg meninggal dunia lalu jenazahnya jatuh dari keranda maka dia termasuk penduduk neraka.
Ia juga memfatwakan salah satu tanda su'ul khatimah adalah jatuhnya jenazah dari keranda.Khomeini
Khomeini pemimpin utama syiah itu meninggal pada sabtu 3 Juni 1989 mengalami sendiri apa yg difatwakannya.
Diperkirakan sekitar 3 sampai 3,5 juta orang menghadiri pemakaman Khomeini hampir setiap individu ingin melihat jenazahnya & ingin menyentuh utk terakhir kali.


Massa yang tidak dapat di kawal berebut utuk mengangkat keranda jenazah mengakibatkan kerusakan keranda dan jenazah terjatuh, lebih mengaibkan lagi kain kafan Khomeini terbuka sehingga ia setengah telanjang.
Belajar dari pengalaman sebelumnya ,pemakaman Khomeini selanjutnya jenazah di letak di dalam peti besi baja.

Siapakah Khomeini
Di Blog usang ini bukanlah tempat kami menuturkan riwayat perjalanan tokoh Yang berhasil menjadi pemimpin bangsa Persia Iran sekaligus tokoh syiah yg menguncang dunia ini secara detail.
Disini kami akan memperlihatkan beberapa sisi seorang Khomeini dari sejumlah pandangan,sikap & juga tulisan tulisan berupa percakapannya sendiri yang telah di bukukan sebagai panduan syiah.
Khomeini Menolak peribadahan kepada Allah SWT
"Sesungguhnya kami tidak menyembah Ilah (sesembahan) yang mendirikan bangunan yang tinggi untuk ibadah, keadilan, dan agama, kemudian Ia menghancurkannya sendiri. Kemudian Ia mendudukkan Yazid, Mu'awiyah, dan Utsman, & selain mereka dari golongan orang-orang yg melampaui batas terhadap manusia dalam pemerintahan. Dan Ia tidak pula menentukan nasib ummat setelah wafatnya nabi-Nya. "(Lihat Kasyf al-Asrar, hal. 123, karya Imam Ayatullah Khomeini).
Khomeini Menghina Nabi
Sebagai penganut syiah posisi imam imam syiah lebih terhormat dari nabi itulah keyakinan yang di amalkan Khumaini.
"Sesungguhnya di antara hal yang termasuk yang paling urgen dalam mahzab kami bahwa imam imam kami memiliki posisi yang tidak bisa di capai oleh para malaikat yang di dekatkan begitu pula dengan para nabi yang di utus.al-Hukumah al-Islamiyah hal. 52, karya Khomeini).
Khomeini Menindas Ayatollah Hasan Thabathaba'i
Maka Ayatollah Hasan Thabathab yang tinggal di Qum diperangi oleh Khomeini, seperti dilarang menggunakan pesawat telepon, dilarang menemui sahabatnya, saluran air dan listrik ke rumahnya di putus, juga tidak boleh menjalani pengobatan di rumah sakit jika dia menderita sakit.
Hasan Thabathab menentang teori “Khomeinism”ini yang dianggapnya dapat menjadikan Khomeini seorang diktatur, sebagai wali Allah.
"Saya tidak dapat menerima hal itu. Itu merupakan penunggangan aliran Syiah dan kediktatoran tidak ada dalam agama ini."
"Saya berpesan kepada semua ulama dan para cendekiawan bahwa segala apa yang terjadi di Iran dengan 'Revolusi Islam'nya sebenarnya tidak ada kaitannya dengan agama Islam yang dibawa oleh Nabi Muhammad SAW, dan bahkan banyak bertentangan dengan nash-nash Qur'an yang sampai pada kita.
Apa yang diperbuat Khomeini dengan kantor-kantornya sebenarnya tidak ada hubungannya dengan Islam, "tandas Ayatullah Hasan Thabathab (Naqdu Walayatil Faqih-Muhammad Maalullah, hal 27 & 28, 30 & 31)
Khomeini Membunuh Gurunya sendiri
Sementara Ayatollah Syariat Madari, guru Khomeini yang telah menganugerahkan istilah "Ayatollah" kepada Khomeini, di mana ia juga seorang tokoh ulama Syiah yang ternama, ternyata juga menentang konsep yang diusung Khomeini.
Akibatnya, setelah berkuasa, Khomeini mengirimkan 10. 000 tentaranya (!) untuk menyerang dan membunuh gurunya ini. Ayatollah Syariat Madari sependapat dengan ulama Syiah Iran lainnya yang membatasi kekuasaan faqih dalam bidang-bidang tertentu saja dan sama sekali tidak bisa mengklaim sebagai wakil dari Ratu Adil atau Imam Mahdi. (Dr. Musa Al-Musavi-At Tsauratuu Al-Baaisah, hal. 51).


Khomeini Bukan Ahlul Bait
Sebelumnya pernah gempar di media sosial tentang keturunan khomeini dimana seorang musisi dari indonesia ahmad dani mengatakan bahwa Imam Khomeini jelas shohih keturunan Nabi Muhammad Yang lain tidak jelas, dan tidak shohih katanya mempertahankan kesesatan pemimpin syiah itu.
Fakta nyata
Dikutip dari kajian Ustadz Muhammad Abdurrahman Al Amiry
“Kakek Khumaini datang dari India sebelum 120 tahun yang lalu. Dan dia tinggal di kota Khumain di Iran.Dan ayahnya adalah Musthafa bin Ahmad dan dikenal sebagai “Singh” lahir tahun 1842 di Kashmir dari keluarga penganut agama sikh.


Dan ayah Singh adalah penjual Khamr dan memiliki hubungan hangat dengan Inggris. Dan setelah dia mengenal seorang wanita muslimah yang bernama Thahirah dan dia adalah anak dari pedagang muslimin, maka dia menetapkan untuk memeluk agama islam agar dapat menikah dengan wanita tersebut.

Gambar Khomeini kecil dan ayahnya. Foto diambil dari kitab Malik Kiyan karangan Dr Humaid Khawajah Nushairi.
Maka keluarganya mengancam untuk membunuhnya. Maka dia kabur bersama Thahirah dari Kashmir ke kota lokfo. Dan Singh masuk islam di tangan Sayyid Hamid Husain penulis Kitab ‘Aqabat Al-Anwar.
Dan cucu dari pamannya Khumaini bernama Wud dan dia tinggal di dekat kota Srinagar ibu Kota Kashmir dan dia penanggung jawab tempat-tempat peribadatan Sikh disana. Dan inilah info-info yang dikumpulkan oleh penulis dari ulama-ulama syi’ah di Kashmir” (Al-Jumhuriyyah Ats-Tsaniyah hal. 352)
Pemakaman Khomeini di iringi dengan gendang Singh

Gambar sekitar pemakaman Khomeini









5 Juni 1989, Tehran, Iran --- rakyat Iran mencoba untuk mendapatkan sedekat mungkin dengan tubuh Ayatollah Khomeini di distrik Mosala Teheran sebelum pemakamannya.
--- Image by © Regis Bossu / Sygma / Corbis




Menjijikkan! Gadis Cantik Ini Jadi Pelacur Jalanan Sejak Umur 16 Tahun, Inilah Yang Terjadi Kepadanya 10 Tahun Kemudian


Cerita bergambar ini mengenai seorang gadis kecil yg cantik bernama Ah-V. Ah V umur 16 tahun dengan pakwenya Xiaowu (berumur 28, dipenjarakan dua kali total 5 tahun, pengangguran )

Zhao Tielin adalah seorang jurugambar dokumentari. Dia mengambil foto-foto pelacur desa Cina. Untuk membangun kepercayaan dengan para pelacur, Zhao menjadi teman mereka. Zhao sangat miskin pada waktu itu seperti pelacur, sehingga mereka percaya padanya secara perlahan-lahan.


Setelah lama bergelumang melayan nafsu lelaki

Ah-V akhirnya hamil tanpa diketahui siapa yang telah hamilkan dia. Ini kerana dia masih baru dalam bidang ini dan selalu mengalah dengan pelanggan yang enggan memakai kondom


Ah-V memilih jalan gugurkan kandungan


Dia sudah hamil empat bulan dan dia tidak ada duit untuk gugurkan kandungan. Doktor kata dia janin dah besar sangat.


Kerana Ah-v tidak ada duit membayar bilik, mereka meletakkan dia di lorong belakang dengan tabung digantung pada pagar seperti tali pengikat anjing


Ah-V berkali-kali disuntik semasa pembedahan, dia menghabiskan semua duit simpanan. Ketika dia meninggalkan klinik merasa sedih dan lemah, gadis-gadis lain semua tertawa di belakang punggungnya dan menyebutnya "gadis bodoh"



Kadang-kadang ada jer pelanggan yang membayar dengan duit palsu. Ah-V yang berasal dari kampung tak pernah bersekolah senang-senang je ditipu lelaki kurang ajar

Kalau bisnes baik..Ah V suka bersiar-siar seperti remaja lain

 

Sering pakwenya meminta duit dari Ah-V "mana duit !!" Teman lelaki yang tak pernah bekerja membuatkan dia menanggung makan dan minumnya.

 

Ketika Xiaowu ucapkan Ah-V: ". Aku mencintaimu, aku akan menikahimu" cuma rayuan palsu, tapi Ah-V merasa bahagia dan selamat tika mendengar kata-kata ini.


 

Sedang proses tawar menawar


Ah-V meminta pelacur lain Ah-Lan untuk memeriksanya kerana dia khawatir telah terkena penyakit kelamin

 

Kadang-kadang teman lelakinya terpaksa mengusir "pelanggan" yang tidak bayar berpatutan

 

Ah-V gembira jika bertemu pelanggan yang hensem


Jika ia mendapat 13 pelanggan dalam sehari dia boleh mendapat duit lebih tapi terkadang ia jadi sangat lemah bahkan tidak sanggup bangun dari tempat tidur setelah melayani pelanggan seramai itu 

 

Sering pakwenya pukul Ah-V kalau kurang pelanggan


Hari itu dia tidak mendapatkan pelanggan dia pun menangis, Ah-V hanyalah seorang gadis kecil yang terpaksa menjadi dewasa terlalu cepat.




Bersalahkah dia? Menjadi mangsa kerakusan dunia....


Saya Cintakan Bapa Saudara Saya Sendiri , Ketika Ibu Saudara Pergi Kerja , Ketika Itulah Kami Melampiaskan NAFSU Masing-masing


Saya berusia 19 tahun dan jatuh cinta dengan bapa saudara saya. Dia juga menyintai saya. Bapa saudara berumur 50 tahun tetapi kelihatan kacak pada kaca mata saya. Dia adalah suami kepada ibu saudara saya. Setahu saya, dia boleh berkahwin dengan saya selepas ibu saudara saya meninggal dunia. Masalahnya ibu saudara saya masih hidup.

Bapa selalu membawa saya menziarahinya dan setiap kali bertemu, dia akan mencium pipi saya sejak kecil hingga sekarang. Saya pun rasa senang dan sangat sayang padanya apabila bertemu. Selesai menduduki SPM, saya tinggal bersamanya.

Sejak empat bulan lalu dia diberhentikan kerja, hingga sekarang berada di rumah tinggal bersama saya saja. Isterinya bekerja dan semua anak mereka bekerja. Kami meluangkan masa tinggal bersama di siang hari.

Secara tidak sedar, perasaan kasih dan sayang bertukar menjadi cinta. Hinggalah terjadi sesuatu dalam kehidupan saya. Kami melakukan persetubuhan hingga beberapa kali. Sekarang saya menyesal dan jiwa saya tidak tenteram.

Saya keliru dan tidak tahu apa patut saya lakukan. Saya sangat berat meninggalkan rumahnya untuk pulang ke rumah ibu bapa saya kerana saya sangat menyayanginya. Layanannya dan baik pekerti serta budi bahasanya membuatkan saya tak mahu melepaskannya.

RINA, Melaka

KeampunanMu kami pohon, Ya Allah, semoga saudari dirahmati Allah SWT. Masalah yang saudari hadapi bukan masalah cinta, sayang menyayangi, layanan mesra atau ingin berkahwin dengan bapa saudara yang diharamkan oleh agama.

Jauh daripada itu saudari sudah terlanjur dalam melayan nafsu dan batasan pergaulan dalam Islam. Jauhilah lelaki itu dengan segera. Allah SWT menciptakan nafsu sebagai cabaran untuk manusia untuk mendapatkan syurga yang kekal abadi.

Nafsu hendaklah dikawal, bukan nafsu yang mengawal manusia. Ikutlah apa yang diperintahkan oleh Pencipta Manusia dan alam ini kerana ganjarannya sangat hebat.

Sabda Rasulullah SAW bermaksud: “Tidak boleh dikahwini seorang perempuan yang dihimpunkan dengan emak saudara sebelah bapa dan tidak boleh antara emak saudara sebelah bapa dengan anak perempuan saudara lelakinya dan tidak boleh dikahwini seorang perempuan dihimpun dengan emak saudaranya sebelah ibu begitu juga di antara emak saudara sebelah ibu dan anak perempuan dari saudara perempuan, tidak yang besar dengan yang kecil dan tidak yang kecil dengan yang besar.” (Hadis Riwayat At-Tarmidzi)

Tumpukan perhatian pada dosa yang saudari lakukan. Bertaubatlah dan kembalilah segera kepada Allah SWT. Mohon keampunan-Nya.

Cari segera mereka yang boleh berkongsi masalah ini dan selesaikannya dengan segera, khuatir tiada lagi rasa bersalah dalam melakukan maksiat kepada Allah SWT.

Saudari seharusnya kuat dengan azam yang baharu, semangat kental dan keinginan yang kuat menjauhi maksiat dengan taubat nasuha yang benar-benar tulus ikhlas semata-mata mencari reda Allah SWT.

Hadirilah majlis ilmu untuk menambah kefahaman saudari mengenai Islam, memperbaiki akhlak dan mendekatkan diri dengan Allah SWT. Ingatlah manusia tidak semata-mata hidup di dunia saja, malah akan dibangkitkan di akhirat dan dihisab segala amalan baik dan buruk.

Jika amalan baik maka masuklah ke dalam syurga dan kekallah di dalamnya selama-lamanya, jika buruk amalannya dicampak ke dalam neraka dan kekal pula di dalamnya untuk selama-lamanya. Wal iyazubilllah.


Setelah 8 Tahun Berdiam Diri, Akhirnya Pemilik Gambar Viral Tampil Cerita Perkara Sebenar,"Selama 8 Tahun Saya Hanya Berdiam Diri Dengan Tohmahan, Cacian, Fitnah, Seperti Murtad, Penghinaan Kepada Ibu Dan Ayah Saya




Sekiranya anda masih ingat, gambar-gambar diatas adalah gambar yang pernah viral satu ketika dahulu.

Satu ketika dahulu pernah kecoh apabila gambar beberapa wanita memegang khinzir mula tersebar secara meluas.

Menerusi satu posting di Facebook, seorang individu yang mengaku tuan empunya badan kepada gambar diatas ; yang juga seorang doktor vaterinar; akhirnya membuka mulut menjelaskan perkara sebenar di sebalik cerita yang timbul.

Secara ringkasnya, wanita tersebut berkata gambar-gambar tersebut adalah satu koleksi peribadi yang telah disebarkan oleh pihak tidak bertanggungjawab.

Menurutnya, kursus ini adalah satu kursus wajib yang perlu diambil oleh pelajar yang mengambil jurusan Doktor Perubatan Veterinar.

Menurutnya juga, dia terpaksa menahan pelbagai tohmahan selama 8 tahun kerana menganggap orang ramai tidak mengetahui apa yang berlaku.

"Selama 8 tahun saya hanya berdiam diri dengan tohmahan, cacian, fitnah, seperti murtad, penghinaan kepada ibu dan ayah saya kerana telah membesarkan saya, ugutan, ancaman dan sebagainya.. kerana saya menganggap kalian mungkin tidak mengetahui.

"Kursus ini merupakan salah satu subjek wajib ketika kami belajar dalam jurusan Doktor Perubatan Veterinar.

"Sedia maklum, veterinar merangkumi semua jenis haiwan untuk pembelajaran dan kajian seperti penyakit-penyakit yang mungkin boleh menjangkiti haiwan dan manusia (H1N1, Nipah Virus, Rabies-anjing gila, Leptospirosis, Selsema Burung, dan sebagainya).

Selain itu, doktor itu juga berkata gambar-gambar itu dahulunya mula tersebar melalui emel, memandangkan Facebook masih belum terkenal lagi pada ketika itu.


Perkongsian penuh dari doktor tersebut


AMARAN! IMEJ YANG DIPAPARKAN MUNGKIN MENGGANGGU MENTAL DAN PERASAAN SESETENGAH INDIVIDU

To those yang dah banyak cakap buruk pasal 'perempuan' ni.. saya maafkan anda semua..

Bismillahirrahmanirrahim. .
Assalamualaikum..

Kepada admin dan individu yang menyebarkan gambar-gambar ini..saya ucapkan tahniah jika post ini dapat meningkatkan bilangan likers dan pengunjung blog anda..

Saya merupakan seorang Doktor Veterinar. Gambar tersebut merupakan gambar ketika saya menjalani latihan praktikal kira-kira 8 tahun lalu. Dan gambar-gambar ini telah pun tersebar luas suatu masa dahulu dan sepanjang 8 tahun ini.(Masa tu Facebook pun tak famous lagi)

Pada mulanya saya berniat untuk hanya berdiam diri tentang penyebaran cerita yang berlaku. Tetapi saya terpaksa membuat sesuatu untuk meredakan kekecohan yang berlaku, dan fitnah yang semakin tersebar dengan jayanya.

Bukan untuk menegakkan benang yang basah, dan bukan pula untuk bercakap tentang hukum agama.. sesungguhnya saya tidaklah layak.

Di sini saya sertakan kronologinya..

Gambar diambil sekitar tahun 2007 hanya untuk SIMPANAN PERIBADI

Malangnya ada pihak tak bertanggungjawab telah menyebarkan gambar-gambar ini TANPA KEBENARAN saya dan tanpa usul periksa (ketika itu penyebaran melalui e-mail).

Yang menjadi persoalan saya hingga hari ini, ramai lagi rakan-rakan saya yang mengambil gambar sebagai kenangan ketika itu tidak pula disebarkan. Kenapa hanya gambar saya yang menjadi 'pilihan'?

Selama 8 tahun saya hanya berdiam diri dengan tohmahan, cacian, fitnah, seperti murtad, penghinaan kepada ibu dan ayah saya kerana telah membesarkan saya, ugutan, ancaman dan sebagainya.. kerana saya menganggap kalian mungkin tidak mengetahui.

Kursus ini merupakan salah satu subjek wajib ketika kami belajar dalam jurusan Doktor Perubatan Veterinar.

Sedia maklum, veterinar merangkumi semua jenis haiwan untuk pembelajaran dan kajian seperti penyakit-penyakit yang mungkin boleh menjangkiti haiwan dan manusia (H1N1, Nipah Virus, Rabies-anjing gila, Leptospirosis, Selsema Burung, dan sebagainya).

Cara-cara menyucikan dari najis berat juga di ajar dan diprakktikan ketika di Universiti. Jadi, saya harap kalian tidak pertikaikan tentang adakah saya sertu atau tidak selepas melakukan tugas saya.

Jika tersebarnya gambar- gambar yang berlaku adalah 'kesalahan' saya, menyebabkan saya dikeji dan dihina.. cukuplah hanya saya sahaja yang mendapat cacian dan cemuhan.. jangan dikaitkan dengan ahli keluarga, agama, universiti dan pensyarah saya. Mereka tidak bersalah dalam hal ini.

Walaupun ada yang menyamakan rupa saya dengan makhluk ciptaan Allah itu..saya maafkan anda.. sekurang-kurangnya saya mempunyai cukup sifat dan deria..Alhamdulillah kerana ciptaan-Mu ya Allah..

Selama 8 tahun saya bersabar dengan segala celaan dan komen2 yang tidak elok.

Tetapi, mungkin kali ini saya terpaksa bersuara untuk mengelakkan saudara saudari mendapat dosa kering dengan komen-komen yang tidak baik ini.

Saya mohon maaf jika post ini mengganggu perasaan mana-mana pihak.

Untuk makluman semua, Alhamdulillah saya telah pun mempunyai sebuah Klinik Veterinar di Kota Kemuning, Shah Alam (Serv-U Veterinary Clinic & Surgery) dan sebuah lagi klinik di Bandar Sri Damansara (Trio Veterinary Clinic & Surgery) atas doa rakan-rakan dan keluarga yang banyak menyokong saya selama ini.

Dan saya berharap, janganlah kerana post yang diviralkan oleh pihak yang tak bertanggungjawab ini menjadikan profession Doktor Veterinar ini di pandang hina dan menjadi tempias kepada rakan-rakan Veterinar saya yang lain.

Sesungguhnya rakan-rakan Veterinar saya ini telah banyak mempertaruhkan nyawa mereka apabila berhadapan dengan penyakit-penyakit berjangkit yang melibatkan haiwan dan manusia. Kerana kami merupakan 1st line defense yang akan di hantar apabila ada 'outbreak' penyakit yang zoonotik (penyakit yang berjangkit daripada haiwan kepada manusia).

Jika post ini berterusan dan diviralkan tanpa usul periksa, saya nasihatkan agar admin atau sesiapa sahaja yang bertanggungjawab terhadap penyebaran gambar ini bersedia untuk sebarang kemungkinan tindakan undang-undang.

Oh ya..di sebalik peristiwa 'pahit' ini yang berlaku pada saya 8 tahun lalu, kursus ini tidak lagi diwajibkan kepada junior-junior saya selepas itu.. hey guys! You are so lucky! Hehehehe.. well.. mungkin ini lah yang dikatakan HIKMAH di sebalik kejadian.. EXPERIENCE is the best TEACHER, right?

Saya nak minta TOLONG sangat-sangat.. tolong jangan main sentimen perkauman atau agama dalam hal ini ya. Jangan kerana kesilapan individu, kaum atau agama di petik.

Segala yang buruk datang dari diri saya sendiri, segala yang baik datang dari Allah s.w.t.
Hanya Allah yang berhak menghakimi hamba2-Nya.

Semoga Allah mengampuni dosa2 kita semua. Aamiin..

Assalamualaikum.
DR. SALEHATUL KHUZAIMAH MOHAMAD ALI




Malang Bertimpa….!!! “Pantang hari 40, saya dah tak boleh jalan Angkara Doktor Pelatih Yang Buat Kerja Sambil Lewa..” Harap Kisah Ini Jadi Iktibar Kepada Mana Doktor Diseluruh Malaysia Hargailah Nyawa Kita Sesama Manusia



Epidural (wanita yang mengalami lumpuh selepas bersalin. Ambil iktibar)

Saya akan terangkan bagaimana simtom-simtom nak lumpuh sebelum saya lumpuh sepenuhnya.
Selepas saya bersalin, saya start tak boleh angkat kaki, saya mandi wiladah, husband saya yang mandikan. Saya tanya husband, kenapa pinggang and kaki sangat sakit mcm urat tegang, husband kata, itu sebab epidural tadi agaknya.,,

Saya p0n diam. Lepas tu saya tanya husband, nurse tadi induce saya guna dripkan ? husband kata ya. Abes yang cucuk ubat kat punggung tu ape ? Husband cakap ubat tahan sakit. Then tulang belakang lak? Itu epidural. Ok saya diam sebab masa sakit bersalin saya mengantuk dan memang tak ingat apa-apa cuma sakit je saya tau….

Dalam hati saya cakap, Epidural cucuk sakit ke ? sebab saya sedar masa cucuk Epidural, memang sakitttt. Tapi doc semua peluk saya suruh tahan kejap. doc perempuan siap cium dahi saya supaya sabar. Allah…masa tu rasa macam bertuahnya saya. layanan mereka semua baik-baik sangat dan tiada seorang lelaki pun yang sentuh or tengok saya di dalam labour r0om kecuali husband saya and doc bius Epidural….
Esok dan sehingga pantang hari ke 3, saya terasa belakang saya sakit sangat-sangat dan tempat cucuk tu bengkak, menjadi warna biru. Selama pantang saya tuam ngan ais supaya tak sakit. Pantang hari 40, saya dah tak boleh jalan.

Kaki saya tak rasa, saya menangis-nangis kat bahu husband, saya buang air besar buang air kecil pun tak rasa. Terpaksa pakai pampers. Es0knya saya pergi Hospital Columbia Nusajaya, saya jumpa pakar, terus buat MRI dan hasil result tu memang menakutkan! Saraf tunjang saya 80% rosak. Kaki saya lumpuh sepenuhnya.

Doc pakar call hospital yang saya bersalin, dan dari situ barulah saya tahu saya dicucuk Epidural oleh doc pelatih. Husband saya pula bagtau, doc tersebut hanya explain, TIADA KESAN SAMPINGAN, kecuali sakit kepala. ITU SAHAJA….
Memandangkan waktu tu saya dah sakit, saya cuma istighfar agar semua selamat. Belum sejam guna Epidural saya dah rasa nak meneran. Bayangkan, nak bersalin, baby nak keluar saya rasa semua tu. masa nak jahit saya sampai gigit baju, sakit! walhal setiap 10 minit saya tekan button Epidural untuk hilang rasa kene jahit hidup-hidup….
Kemudian, Doc pakar C0lumbia sedia membantu saya untuk urusan saman hospital terbabit. Walaupun saya dah sign surat untuk Epidural, saya tetap boleh saman kerana tanggungjawab cucuk Epidural adalah doctor bukan saya cucuk sendiri….
Sekarang saya dah 2 bulan lebih, dah sebulan jugak duduk atas kosi r0da. Alhamdulillah anak saya tidak kuat meragam. Suami pun sentiasa support dan menyayangi saya. Semua orang jumpa saya peluk dan mintak saya kuat….
Saya sekarang jalani fisioterapi di Hospital Columbia. Alhamdulillah jari kaki saya boleh dah angkat sikit-sikit. Doa kan saya cepat sembuh. Saya terharu ramaiii yang komen and Like status saya. Terima kasih semuaaa… Moga Allah bantu balas jasa anda. Ameen….
Ditulis Oleh Ieza Izah via Facebook
(ADMIN) PEMBETULAN TAJUK :
– Bukan “Nurse Pelatih” tetapi “Doktor Pelatih”


Bodoh Tahap Otak Kat Lutut ! Taksub Dengan Kartun, Model Ini Buang Sebahagian Tulang Rusuk



Seorang model wanita yang taksub dengan kecantikan telah membuat kejutan dengan membuang 6 batang tulang rusuknya untuk mengecilkan saiz pinggangnya melalui sebuah pembedahan baru-baru ini.

Pixee Fox yang sebelum ini mempunyai ukuran badan 30-24-34 kini mempunyai ukuran badan 38KKK-16-39.




Bekas juru elektrik ini telah membelanjakan sebanyak £80,000 untuk membolehkan beliau menjalani 15 jenis pembedahan di bahagian dada, hidung, mata dan pinggang.

Miss Fox yang mempunyai 70,000 orang pengikut di Instagram ini bercita-cita untuk menjadikan diri beliau sebagai seorang ikon kartun yang hidup. Diaspirasikan oleh sebuah watak kartun, Jessica Rabbit, beliau berazam untuk membuat yang terbaik untuk semua peminat beliau.

Kiri : Miss Fox, Kanan : Jessica Rabbit

Beliau yang sebelum ini mengiginkan untuk mempunyai saiz pinggang yang kecil, saiz dada dan mata yang besar dan wajah yang cantik berasa berbangga apabila beliau pernah didekati oleh beberapa orang yang memuji imej baru beliau baru-baru ini.





Anak Mimpi Ibu Meninggal, Tetapi Takut Untuk Beritahu Pada Ibunya, Namun Akhirnya



Luahan sayu Nur Faiqah Azhar, 13, di ruangan komen berita mengenai ibunya yang lemas di Pulau Perhentian Besar, Jertih, 12.40 tengah hari semalam. Sayu membacanya.


Semoga roh Sharifah Faridah Syed Jaafar, 47 dicucuri rahmat. Al-Fatihah.


"Umi, kakak sayang Umi. Kakak minta maaf sangat². Kakak rindu Umi. Kakak dah mimpi pasal Umi meninggal tapi kakak tak sanggup nak cakap kat Umi. Kakak tak pernah percaya mimpi itu sampai berita itu sampai.

Umi, kakak nak Umi happy kat sana. Umi, marilah 'melawat' tengok² anak Umi ini. Kakak sedih sebab kakak tak sempat nak tengok Umi sebelum Umi meninggal. Kakak dah tolong mandikan Umi, kafankan Umi, angkat Umi. Umi mesti ingat kan?

Umi mesti nak tengok kejayaan kakak kan? Kakak minta maaf dengan Umi sebab kakak hanya dapat menunjukkan kejayaan kakak sebanyak 4A sahaja dalam UPSR.

Umi, nanti siapa nak tegur pasal kuku kakak panjang? Siapa nak tegur kalau kakak tak makan ubat? Siapa nak tegur kalau kakak tak jaga muka? Dengan siapa kakak nak mengadu? Kakak nak sakat siapa nanti?

Umi dah pergi sana. Umi mati syahid. Kakak tahu Umi mesti tunggu anak-anak Umi di pintu syurga dan bersedia untuk menjadi bidadari ayah yang paling cantik.

Di mata kakak, Umi seorang je yang cantik. Umi tunggu kita orang kat sana ek? Umi kena janji dengan kakak, Umi akan ingat semua memori yang kita pernah lalui bersama.

Ayah sekarang ni sedang berlakon tabah depan kita orang. Ayah cakap ayah dah hilang isteri kesayangan ayah. Angah cakap Umi nak kakak makan mewah kan? Sebab itulah Umi bagi duit lebih setiap kali ayah bagi duit belanja sekolah.

Umi, kakak tak nak makan mewah, kakak nak makan masakan Umi. Lama dah kakak tak makan masakan Umi. Kakak menyesal time kita masak macaroni bersama, kakak tak makan sebab kakak tak lalu. Umi ingat satu je. Kita orang sayang Umi sampai bila-bila."

Nur Faieqah Eiqah Dyr


Berang Dituduh Gemar Tengok Kemaluan Lelaki, Wanita Ini Tampil Beri Penjelasan SEBENAR




Kata orang kerana mulut badan binasa. Tuduhan lelaki yang mengatakan nurse gemar melihat alat kemaluan lelaki ternyata menimbulkan rasa kurang senang dalam kalangan nurse.


Kenapa dia cakap sampai macam itu sekali?




“Sebok nak tengok k*** pesakit lelaki”





Menerusi status seorang wanita yang juga merupakan seorang nurse, dirinya ternyata kurang senang dengan dakwaan tersebut malah menganggap apa yang dilakukan hanya kerana tugas.


Iyalah dah nama pun nurse kan, setahu kami skop kerjanya memang begitu.




Langsung tak hadap!





Dalam nurse yang lain meluahkan rasa geram dan marah dengan tuduhan lelaki terbabit. Kata mereka “tak hadap lah!”






Korang Mesti Tak Tahu , Inilah Maksud Sebenar "BIN" Dan "Binti" Yang Selama Ini Korang Gunakan



Baru-baru, kami amat tertarik dengan sebuah pertubuhan Islam yang telah mendedahkan terdapatnya rancangan halus, terancang dan berterusan pihak tertentu bagi menghapuskan identiti bangsa, status agama dan gelaran Bin Binti seperti tertera dalam MyKad sekarang. Betulkah sampai begitu sekali?

Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Abdullah Zaik Abdul Rahman berkata, ada pihak tertentu berani tampil untuk mendesak kerajaan supaya menghapuskan keperluan menulis nama Bin Binti, bangsa dan agama ketika orang ramai membuat permohonan sijil kelahiran dan Mykad anak masing-masing.

Dan ini antara sebab-sebab yang lebih terperinci kenapa Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Abdullah Zaik Abdul Rahman risau sangat dengan isu ini…..


Beliau berkata, perkara itu menjadi semakin menakutkan apabila kebanyakan daripada enam juta belia di negara ini termasuk orang Melayu dan beragama Islam kini turut dipengaruhi oleh idea globalisasi serta liberalisasi dipelopori oleh negara Barat. Kesannya anak zina atau zuriat dilahirkan tanpa ikatan perkahwinan mengikut hukum syarak pun boleh didaftarkan secara sah, sekali gus menghancurkan institusi kekeluargaan serta akidah umat Islam di negara ini. – Abdullah Zaik Abdul Rahman, Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA)

Sebenarnya adalah idea ini berasal dari Barat yang kononnya mampu menyelesaikan masalah perbezaan identiti bangsa, keturunan dan agama. Mereka mahu kita keluar dari fitrah manusia atau dengan kata lain tiada lagi status bangsa seperti Melayu, Cina dan India serta agama. Penghapusan Bin Binti akan menyebabkan semua orang akan menjadi sama, sekali gus mewujudkan persamaan dan kesamarataan. – menurut perlembagaan, Melayu dan islam diberi keistimewaan, even Prof Aziz Bari pun kata Malaysia bukanlah negara sekular.



Kami pun tak pasti apa yang bukti yang menyebabkan Presiden ISMA tiba-tiba sahaja mengeluarkan isu ini. Samada betul atau tidak, hanya beliau sahaja yang tahu. Cuma pada pandangan kami tiada isu apa pun sebenarnya benda ini. Sebabnya tiada paksaan pun untuk mana-mana rakyat Malaysia meletakkan bin ataupun binti pada kad pengenalan.

Letak bin binti “belum tentu Islam”, tetapi orang Islam yang mengamalkan ajaranNya itu lebih dipandang mulia di sisiNya”

Dalam Islam tak wajib untuk seseorang itu meletakkan bin atau binti pada kad pengenalan. Satu lagi, kami agak tak bersetuju dengan “hukuman yang diberikan kepada anak luar nikah”. Kalau ikut pemahaman Presiden ISMA ini; anak luar nikah tak boleh didaftarkan IC? Tak boleh dianggap warganegara?

Dahla…..anak luar nikah ini berpunca daripada kegiatan daripada pasangan tidak ada moral. Kemudian apabila mereka lahir, kita hukum mereka lagi dengan dasar yang seperti ini. Kesian mereka. Mereka pun tidak mahu rasanya dilahirkan sebegini rupa. Anak-anak ini tidak bersalah, mereka tidak sepatutnya dihukum sebegini rupa.

Jikalau disemak kenyataan Majlis Fatwa Kebangsaan, penggunaan istilah bin dan binti tidak melibatkan hukum Islam. Ini terbukti apabila terdapat penggunaan bin dan binti dalam masyarakat Kadazan, Dusun yang bukan beragama Islam. Malah di negara Arab juga, penggunaan bin dan binti tidak tertakluk kepada individu yang beragama Islam. Oleh hal yang demikian itu, isu agama tidak wujud dalam hal ini.

Ini semua terpulang kepada rakyat Malaysia, kalau nak guna, dipersilakan. Kalau tidak mahu, tiada paksaan pun sebenarnya. Isu ini bagi kami tiada kena mengena dengan Islam tetapi lebih kepada soal pengurusan dan pentadbiran sahaja. Mengapalah benda khilaf tiada dalam hukum agama menjadi keutamaan dalam pertubuhan ini.

Macam apa yang kami sebelum ini, tak perlu nak beria-ria nak tekankan juga perlunya wujud Bin Binti tu..sedangkan dalam Islam pun, tak perlu. Lainlah kalau memang ianya undang undang negara termaktub dalam perlembagaan negara. Ia lebih kepada HAK INDIVIDU..sebab nama ialah hak masing masing. Kalau nak letak Bin/Binti, letak…..kalau tidak mahu letak, terpulang. Senang kan begitu?

Kan lebih baik pertubuhan ini memainkan peranannya umat Islam yang tidak pergi solat berseronok di waktu Maghrib di tapak-tapak karnival. Ada tegur? Ada nasihat?
Ada beberapa tokoh yang kami semak tidak menggunakan bin binti, elok sahaja agamanya :

Ustaz Lim Jui Soon
Ustaz Ang Wang Seng
Dr Laurence Brown
Dr Bilal Phillips
Keith Ellison, First US Moslem Congressman
Tetapi yang ini pula ada bin binti, macam mana pula tu?

Wartawan Perang Israel, Ron Bin Yishai
Wira Israel, Binyamin Fuad Bin Eliezer
Wira Israel, David Bin Gurion
Ketua pasukan bolasepak Israel dan pemain Arsenal, Yossi Bin Ayoun
Shlomo Bin Ami, bekas menteri luar Israel
Zine El Abidine Bin Ali, Diktator Muslim
Dan akhirnya, Lina Joy pun dalam IC beliau tertera Islam.

P/S : Kami sendiri selesa dengan penggunaan bin binti ini, sebab dah lama guna ka. Tiada masalah pun.

PP/S : Pada pendapat anda sendiri untuk situasi di negara kita Malaysia, apa yang menjadi keutamanaan anda jika diberikan pilihan meletakkan bin atau binti atau tidak? Mana pilihan anda, dan sebab apa?