Ramai Yang Tak Tahu Cara Mandi Wajib Yang Betul. Ini Adalah Cara Betul Mandi Wajib, Sumber Dari Jakim.. Dipersilakan Share



        Cara Mandi Wajib Yang Betul
        Mandi wajib atau juga dipanggil mandi junub tidak b0leh dipandang ringan. Samada terkelur air mani, selepas bersetubuh atau selepas haid atau nifas, cara mandi wajib yang betul adalah sangat penting. Ini kerana jika mandi wajib tidak betul, ibadat yang lain tidak sah. Tidak kira juga menggunakan air hujan, air paip atau air pancut sh0wer, yang penting air tersebut ialah air mutlak.
        Tidak perlu mandi lama-lama. Biar cepat, mudah dan ringkas. Asalkan mandian itu sempurna. Panduan mandi wajib ini b0leh digunakan untuk kedua-dua lelaki dan perempuan.
        Untuk itu, ilmu cara mandi wajib ini perlu dipelajari. Sumber rujukan cara mandi wajib ini didapati dari JAKIM.
        Cara Mandi Wajib Yang Betul, Untuk Lelaki & Perempuan Dari JAKIM
        F0t0 Kredit: Majalah Cahaya, JAKIM
        Niat ketika air sampai ke tubuh
        Membaca “Bismillah”
        Mencuci tangan sebanyak tiga kali
        Mencuci kemaluan dengan tangan kiri
        Membersihkan atau menyucikan tangan kiri dengan sabun
        Berwuduk. Wuduk b0leh dilakukan seperti wuduk biasa sepertimana biasa dilakukan sebelum melakukan s0lat. Ataupun b0leh menangguhkan mencuci kaki selepas selesai mandi.
        Membasuh kepala dengan mengusap rambut secara meratakan kepala lau siram 3 kali dengan air. Ini berdasarkan hadith dari ‘Aisyah (R.A) di dalam Sahih al-Bukhari yang maksudnya:
        “Kemudian Baginda SAW memasukkan jari-jarinya ke dalam air, kemudian mengusap rambutnya, kemudian menyiram kepalanya 3 kali dengan kedua-dua tangannya”
        Ketika menyiram kepala, hendaklah dimulai dengan bahagian kanan, kemudian bahagian kiri dan seterusnya bahagian tengah kepala. Ini berdasarkan hadith ‘Aisyah (R.A) yang maksudnya:
        “Baginda menyiram kepalanya di bahagian kanan, kemudian bahagian kiri”
        Bagi wanita yang mandi untuk haid atau mandi junub, perlu melepaskan ikatan rambut tersebut. Ini pula berdasarkan hadith ‘Aisyah (R.A) di dalam Sahih al-Bukhari di mana beliau kedatangan haid ketika menunaikan haji. Lalu Baginda Rasulullah SAW berkata sedemikian:
        “Tinggalkanlah umrahmu, lepaskanlah ikatan rambutmu (ketika mandi) dan sisirlah rambutmu”
        Memulakan dengan bahagian kanan tubuh.
        Dari ‘Aisyah (R.A): “Sesungguhnya Rasulullah SAW suka mendahulukan bahagian kanan pada semua urusannya, ketika memakai kasut, ketika bersikat dan ketika bersuci”. (Sahih Muslim)
        Meratakan air ke seluruh tubuh badan
        Berwuduk jika hendak mengerjakan s0lat fardhu. Perbezaan antara mandi wajib dengan mandi sunat hanyalah pada niatnya sahaja. Cara kaedah mandi adalah sama.
        Wallahu’alam
        Vide0 Cara Mandi Wajib Yang Ringkas
        Ini bukan vide0 0rang mandi wajib. Ia penjelasan dari Ustaz Azhar Idrus tentang cara mandi wajib yang ringkas.

        Sumber: Majalah Cahaya, Bil 106, Tahun 24, Isu 3/2012, Bahagian Penerbitan, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM)

Berita Lanjut tengok sini


Tangkap LELEH Beb!! 5 GAMBAR Terbaru Shafnie Zainuddin, bekas isteri Datuk AC Mizal Yang PERGHH.Merencik.!


 
        $%Hakim Syarie Abdul Halim Abdullah turut membenarkan perm0h0nan Shafnie selaku plaintif berhubung tuntutan nafkah tahunan meliputi pakaian, rawatan dan pendidikan termasuk persediaan hari raya sebanyak RM3,000 setahun serta mengekalkan tuntutan nafkah untuk bulan Disember sebanyak RM1,000.

        #Hari baik, berita yang baik untuk Shafnie Zainuddin, bekas isteri kepada pengacara p0pular, Datuk AC Mizal. Mahkamah Rendah Syariah Kajang telah membenarkan perm0h0nan Shafnie untuk mengubah nafkah 2 0rang anaknya hasil perkahwinannya dengan AC Mizal daripada RM300 kepada RM1,400 sebulan.

        #Sem0ga semua pihak yang terbabit berpuas hati dan mematuhi arahan yang telah ditetapkan 0leh pihak mahkamah. Ingatlah bahawa anak ialah tanggungjawab kita.  Besar nanti kalau kita sakit, anak-anak jugalah yang akan t0l0ng jaga.

        #Perintah ini berkuatkuasa sehingga kedua-dua anak tersebut berusia 18 tahun atau sehingga tamat tamat pengajian atau mana-mana yang kemudian. Ketika keputusan ini diumumkan, AC Mizal gagal hadir kerana sedang menjalani penggambaran sehingga bulan Februari.






        Sumber: astr0llawatni

Berita Lanjut tengok sini


TERKINI:NETIZEN BENGANG DENGAR PEMBUNUH SUMBAT CANGKUL INI DILEPASKAN DALAM MAHKAMAH ! APAKAH YANG SUDAH TERJADI . DI MANA KEADILAN?



        Salah Se0rang Pelaku Pembunuhan Sumbat Tangkai Cangkul Bakal Dilepas| pelaku pembunuhan sadis terhadap en0 parihah yakni Rahmat  (ram) 15 ,rahmat arif 24 dan imam 24 masih lagi dalam penyelidikan penuh menurut keterangan Subdit Resm0b P0lda Metr0 Jaya, Kamis (19/5/2016).

        Menurut kepala hubungan masyarakat kep0lisian metr0 jaya tangerang,pelaku pelajar yg masih di bawah umur terpaksa dipisahkan dari penjara kedua pelaku lainnya.Pasalnya ia dilindungi dengan undang undang perlindungan anak.

        AKHIRNYA Kehilangan Linda 0nn Selama Ini TERJAWAP.. Perubahannya Kini Sgt MENGEJUTKAN !
        Siang Mengemis, Malam Mewah, Inilah Realiti Kehidupan Mereka (10 Gambar)
        PANAS!!! Dira Abu Zahar Membuat PENGUMUMAN MENGEJUTKAN Akan Tinggalkan Dunia Seni
        MAKNA TAHI LALAT YANG ADA PADA TUBUH BADAN KITA YANG ADA DEKAT MUKA TU MEMANG BERNASIB BAIK GILA
        TERKINI...Ek0ran Lap0ran P0lis FASHA SANDHA..AKHIRNYA Jejai Tampil Beri KENYATAAN Balas Yang Mengejutkan...Baca DIsini,Memang Jarang JEJAI Buat KENYATAAN MEDIA..


        Masa tahanan Pelaku juga sudah masuk tujuh hari.Pihak kami tlh memaklumkan perkara itu ke DKI Jakarta,jika belum siap setelah 15 hari maka untuk sementara pelaku bawah umur terpaksa dibebaskan dan diserahkan kepada 0rang tuanya..katanya semalam.



        0leh sebab itu angg0ta kami bertungkus lumus mengejar waktu yang hanya tinggal beberapa hari untuk mengumpulkan bukti bukti dan segala hal yang berkaitan dengan mangsa,sebab pengakuan pelaku selalu berubah ubah dan tidak k0nsisten semenjak ditangkap dan selepas adegan lak0nan semula yang dilakukan rabu lepas.



        Kami berusaha untuk membuktikan kejahatan yang dilakukannya,bagai manapun perkara itu akan bertembung dgn undang undang perlindungan anak di depan hakim nanti apabila pembicaraan kes di mahkamah.tegasnya.



        Menurut Teddy pengacara remaja berkenan,kliennya mengaku perkara yang dia buat kepada mangsa adalah atas suruhan  kedua pelaku lainnya dan ia juga dibuat dgn mata tertutup.

        “Saya menuntut agar klien saya dilepaskan pasal 338 yang dijeratkan padanya,seharusnya klien saya hanya di kenakan hukuman pasa 170 KUHP tentang jenayah secara bersama.katanya semalam 19.05.2016”


        Bagai manapun Ram di asingkan dari dua pelaku lainnya,ketua p0lis map0lda metr0 jaya mengatakan,keadaan Ram sangat tenang , berlainan dengan dua pelaku lainnya yang nampak menyesal,dan sering menangis.

        Tapi pelaku ramaja ini tidak,ia nampak tenang se0lah sudah pernah melakukannya sebelum ini, katanya,


        Ek0ran pembelaan yang di buat 0leh pengacara pelaku ramaja berkenan Dalam sebuah sidang media,turut menjadi perhatian natizen yg mengikuti perkembangan pembunuhan tersebut.

        Aditia Javier Hernandez: Bangsat..kamu pikir dia pukul pakai bantal guling?

        Galing g:Saya d0akan agar anak pengacara ini nanti akan di bunuh sama seperti enn0,apakah dia juga berupaya untuk melepaskan pelakunya.


        Aisyah:Ya Allah berikanlah pengacara ini hidayahmu.

        Dewi ketum:Biar Allah yang membalasnya,kadang manusia akan buta hanya karena wang.


        Putera dewa:jika pelaku terlepas,saya tidak akan lepaskan peluang yang ada,saya sarankan agar anak itu tetap ditahan,karena di dalam lebih aman.disini masih ada yang lebih ngeri dari cangkul,Saya ada sebatang p0k0k limau yang batangnya berduri dan cukup besar untuk di masukkan kelubang dubur anak itu.

Berita Lanjut tengok sini


PANAS!!!! KEC0H Inilah Vide0 Pengakuan Sebenar Wanita Yang Melakukan Hubungan S3ks Sambil Kara0ke Menggunakan Aplikasi Smule Yang Viral Minggu Ini...






        Wanita berhubungan badan dengan se0rang lelaki sambil kara0ke via Smule yang mengheb0hkan netizen. Di dalam vide0, wanita itu menyanyikan lagu Ng0b0ng Ati yang sangat p0puler Banyuwangi, Jawa Timur. Akibatnya pemilik akun Ig0rAgathaSebastian tersebut dicari warga Banyuwangi untuk meminta maaf.




        Krishna Adi, ketua Ikatan Keluarga Banyuwangi Taiwan (Ikawangi Taiwan) menyatakan akan memberi hadiah Rp 1 juta yang berjaya menangkap si pelaku. Wanita berinisial T yang diketahui berasal dari Bl0ra, Jawa Tengah tersebut berhasil ditemukan di Kupang, Nusa Tenggara Timur.

        inilah vide0 perm0hanan maaf beliau...





Berita Lanjut tengok sini


(10 Gambar) Perghhh Cantik & Hot Giler Beb!! Inilah Gambar- Gambar Anak Dara Mas Idayu Tersebar Luas Di Media Sosial ..Tengok Sini






7 Gambar Terlajak Panas  

        Sila Tekan

    KLIK SINI


Musim Artis Wajah Seiras Jadi Perhatian..k0rang lihat gambar kl0n N0ra Danish memang win



        Musim Artis Wajah Seiras Jadi Perhatian..k0rang lihat gambar kl0n N0ra Danish memang win


        DALAM dunia ini memang dijanjikan ada tujuh 0rang yang mempunyai wajah seiras seperti kita.


        Kalau bertuah dapatlah kita jumpa ‘kembar’ yang terpisah jauh, malah ada yang kadang kala tinggal di benua berlainan pun mempunyai wajah seiras di antara satu sama lain.

        Kalau kita perhatikan banyak juga di kalangan selebriti tempatan yang mempunyai wajah serupa di antara satu sama lain.

        Dan kebelakangan ini, isu itu kerap kali dinaikkan di sebuah f0rum hiburan yang menunjukkan keseirasan artis tempatan sama ada dari kalangan artis baru mahu pun yang sudah lama bertakhta dalam bidang seni.

        Di sini kami senaraikan artis yang mempunyai wajah paling seiras dan kalau d0rang berlak0n jadi adik beradik pun dah memang cun dah, sebab muka saling tak tumpah kan!


        Dayana R0za (kiri) dan Scha Al-Yahya

        Nadiya Nisaa (kiri) dan June L0j0ng, isteri pelak0n Namr0n yang juga pelak0n utama filem Redha Beautiful Pain.


≠ N0ra Danish (Kiri) Dan    Ruhainies  <===== Jemput Like Page
       



        Remy Ishak (kiri) dan Azrel Ismail.

        Rafidah Ibrahim (kiri) dan Dat0 Siti Nurhaliza.

        Wawa Zainal (kiri) dan Ayda Jebat.



        Allahyarham Sudirman (kiri) dan Que Haidar.




MENGGEMPARKANN!!! Raja ULAR Di TEMUI Di Pahang... Di KATAKAN Tedung ''BERKEPALA MERAH' Ini Adalah JENIS Tidak PERNAH Di Jumpai... Sangat MENGEJUTKANN!!!


        MENGGEMPARKANN!!! Raja ULAR Di TEMUI Di Pahang... Di KATAKAN Tedung ''BERKEPALA MERAH' Ini Adalah JENIS Tidak PERNAH Di Jumpai... Sangat MENGEJUTKANN!!!





        Sumbe :: http://kisahduniawii.bl0gsp0t.my//.,


MANUSIA BERTOPENGKAN BERUK: Kec0h Di tempat Awam Semalam Apabila Bapa Tendang Anak Berusia 46 HARI DI TERENGGANU



        Patutlah Kec0h Di Gr0up Fb Terengganu Apabila Bapa Tendang Dan Pijak Anak Yang Baru 46 Hari Di Depan 0rang Awam,, Vide0 selama 0.31 saat Ini Telah Membuatkan Ramai Mengalirkan Airmata Apabila 0rang Awam Hanya Melihat Saja Teriakan Bayi Itu..

        Kec0h Di tempat Awam Semalam Apabila Bapa Tendang Anak Berusia 46 HARI DI TERENGGANU
        KEJAM!!!!BAPA TENDANG ANAK BERUSIA 46 HARI DI TERENGGANU







        >>>>>>>>>>>>>>>>>kelikVide0Disini<<<<<<<<<<<<<<<<<

        SUMBER: I AM KIRAM




BUDAK NIE MEMANG KENA AJAR CUKUP-CUKUP !!!!! Berang Ditegur, Tauke 'Serang' Pendengar Era.fm.. Namun K0men Balas Netizen Buat Tauke SENTAP !!! -



        Berang Ditegur, Tauke 'Serang' Pendengar Era.fm.. Namun K0men Balas Netizen Buat Tauke SENTAP !!!
        Netizen kecam segmen prank call hingga menimbulkan kemarahan tauke jambu. tak sangka ini k0men balas netizen..
        Berang Ditegur, Tauke ‘Serang’ Pendengar Era.fm.. Namun K0men Balas Netizen Buat Tauke SENTAP !!! Baru-baru ini, pendengar radi0 Era FM mempertikaikan segmen ‘prank call’ yang dibuat 0leh penyampai radi0 Dina dan Tauke (Satay) yang dianggap keterlaluan.
        Perbincangan yang berlangsung di Twitter itu pada mulanya mempers0alkan apakah wajarnya prank call itu dibuat dan memberi harapan palsu kepada mangsa?
        “Dina dan Tauke kenakan Zal ke apa entah 0rang Sabah tentang nak jadi penyanyi pr0fessi0nal. Mamat itu beria excited gembira nak ke Kuala Lumpur ubah nasib. Sekali kena prank. Aduhai, sedihnya hidup 0rang yang bagi idea buat segment ini.
        “Sedihlah hidup kau Era.fm d0k gelakkan 0rang selepas memberi harapan palsu. Ped0q pun tak macam itu,” kata 0rkid K. @0kedkama.
 



        Tweet 0rkid itu turut dis0k0ng 0leh beberapa 0rang rakannya. Namun tidak menyangka Tauke atau nama sebenar Zamatul Amri Zakaria, akan membalas tweet tersebut dan resp0n yang diberikan 0leh pelawak itu juga dilihat tidak pr0fessi0nal.
        “Lu masalah apa? Bahasa sangat k0men ni. Duduk tempat kit0rang dan kau akan tahu. Kerja kau apa? Nanti aku k0men,” kata Tauke.

 
        Bagaimanapun, beberapa pengguna Twitter yang lain turut mengambil kesempatan itu untuk menjelaskan bahawa apa yang disuarakan 0leh 0rkid itu adalah tepat.

 
        Malangnya Tauke enggan menerima penjelasan itu. Sebaliknya mempertikaikan tindakan pendengar yang k0n0nnya mengkritik segmen prank call itu teruk namun masih juga mendengar Era.fm.
        “0kay faham, tapi kenapa ya? Pelik pula rasa banyak lagi radi0 lain jagalah hati dan perasaan 0rang yang tu b0le k0men?? Yang aku prank tu kawan sendiri, apa masalahnya?” katanya.
   

        Akibat ‘kelancangan’ tweet dari Tauke itu, netizen sudah mula menyuarakan pandangan masing-masing, antaranya meminta 0rang ramai memb0ik0t stesen radi0 berkenaan. Lebih-lebih lagi bila mana penyampai radi0nya bertindak tidak pr0fessi0nal dan tidak ‘sayang’ pada pendengar setia mereka. – PIXEL MEDIA

    




Inilah 3 PERKATA pelik YANG AKAN MEMBUAT WANITA TERANGSANG YANG AMAT SANGAT. Fuh, memang power



        Membuat perempuan terangsang dan memikirkan s0al s3ks bukan perkara mudah. Merayu se0rang perempuan pun tidak harus dengan sebuah barang mewah, seikat bunga mawar atau makan malam r0mantis.


        Cara sederhana seperti rayuan yang dil0ntarkan melalaui kata-kata ternyata juga mampu membuat perempuan merasa terg0da, bahkan terangsang untuk memikirkan seks.
        Bagaimana cara pria membisikkan kata-kata mengg0da di telinga perempuan juga perlu suatu trik. Jika dibisikkan pada waktu yang tepat, akan dengan mudah membuat pasangan terg0da dan bergairah untuk melakukan adegan mesra.
        Seperti dikutip laman Ask Dan & Jennifer, ada empat kata rayuan yang dijamin akan mampu mengg0da perempuan dan merangsang pikirannya untuk memikirkan seks.
        Basah
        Perlu trik khusus mengucapkan kata ini. Jika Anda hanya membungkuk dan membisikkan pada perempuan kata "basah," pasangan perempuan Anda mungkin tidak akan
        langsung mengalami 0rgasme. Namun, jika Anda melakukan k0ntak mata yang kuat, sedikit mengg0da, dan kemudian sedikit melakukan aksi meneteskan air minum, sambil mengatakan kata-kata mengg0da, mungkin akan membuat pikirannya melayang dan membayangkan seks.
        Ucapkan kata ini di saat yang tepat. Kata 'basah' adalah c0nt0h termudah. Gunakan setiap kali dia meneteskan air dari gelas, membasahi bibir dengan air, atau saat ia selesai melakukan keramas. Dengan nada suara yang tepat, mungkin akan membuatnya merasa terg0da dan memahami maksud kata yang Anda ucapkan.
        Keras
        Jelas, pria dan perempuan pasti tahu apa maksud dari kata yang satu ini. Kata ini pun sering digunakan 0leh para k0median untuk mengibaratkan tingkat ereksi se0rang pria. Namun, kebanyakan pria mungkin tidak tahu, bahwa kata "keras" adalah cara cepat untuk membuat perempuan membayangkan seks.
        Di dalam

        Ini mungkin rayuan yang paling mudah dil0ntarkan. Setiap pasangan juga bisa mengungkapkan kapan pun dan di mana pun saat sedang berdua. Jika Anda pergi ke suatu tempat bersama-sama, mulailah berkata "Sayang, aku tidak sabar untuk masuk ke dalam, denganmu,” atau jika dia mengatakan sesuatu yang membuat Anda bahagia, katakan padanya, "Kamu membuat saya begitu bahagia. Aku merasa hangat di dalam saat aku bersamamu”.


'2 Bulan Saya Menderita Disihir 0leh Mertua Sendiri'



        Sihir pemisah dari mertua, itulah yang saya alami. Perkahwinan kami yang tidak sampai setahun, musnah kerana sihir mertua saya. Terlalu panjang untuk saya ceritakan di mana awal punca segalanya berlaku.

        Sebelum saya sakit, terlalu banyak kezaliman mertua lakukan pada saya. Saya diberi minuman k0t0r, rahim saya diikat supaya saya tiada zuriat dengan suami dan macam-macam lagi. Tetapi sebab sayang, saya telan, terima sehinggalah akhirnya saya rebah dengan sihir mertua.

        Hampir 2 bulan saya sakit, saya langsung tidak dihiraukan 0leh suami. Malah keluarga mertua langsung tidak mengambil kisah saya sebagai menantu yang sakit. Amat perit dengan permainan syaitan ini. Nasib baik saya masih ada se0rang ibu yang banyak membantu saya.

        Kerjaya saya hancur, duit untuk berubat juga tiada. Diri saya tidak terurus. Yang saya tahu, saya sering menangis merindukan suami sedangkan pada masa itu suami ada di depan mata tetapi se0lah-0lah saya rasa suami melihat saya dengan perasaan benci.

        Saya ditengking 0leh suami tanpa ehsan, akhirnya suami melangkah keluar dari rumah kami, pulang kepada keluarganya. Bila adik angkat saya, 0rang yang saya percaya tempat saya meluahkan rasa pula mengkhianati saya. Dengan menghantar semua mesej yang saya beri pada dia, diberikan semula pada suami saya dengan alasan dia tidak mahu menanggung d0sa sebab saya memburuk-burukkan suami saya dan keluarga mertua.

        Allahuakbar. Cukup terzalim saya diperlakukan. Adik angkat sendiri tahu dan lihat apa yang saya alami. Tetapi mengapa dia mengkhianati saya?

        Selepas saya pulih dari sakit, Allah menguji saya dengan saya mengandung. Saya mencari cara untuk berdepan dengan suami sebab suami enggan berjumpa. Saya ingin khabarkan kepadanya bahawa saya mengandung zuriatnya. Saya bagaikan pengemis, mencari suami, telef0n tak dijawab, mesej tak dibalas dan macam-macam cara saya buat agar dapat berjumpa dengannya.

        Tetapi bila saya dapat berjumpa dengan suami, pandangannya masih juga sama. Benci melihat saya, katanya dia tidak dapat menerima saya yang menuduh ibunya telah menyihir saya, menyihir rumah tangga kami. Masa itu, hanya Allah kebenaran saya.

        Selepas kejadian itu, saya pernah pengsan di jalanan duduk jatuh terhentak. Kandungan saya bergegar dan anak dalam kandungan saya hanya bertahan selama sebulan.

        Selepas keguguran, saya habis pantang seminggu, saya mula mencari pekerjaan. Saya bangkit dari semua, berdiri di atas kaki sendiri dengan semangat anak-anak syurga saya. Saya failkan fasakh untuk meminta suami saya sedar. Namun siapa sangka, suami sendiri telah pergi ke pejabat agama untuk berkata dia rela menceraikan saya dan fasakh saya tidak dipr0ses 0leh pejabat agama.

        Tetapi Allah itu maha mengetahui segala-galanya. Pejabat Agama menukar fasakh saya dengan sesi kaunseling dan masa itu saya berjuang bermati-matian atas nama Allah.


        Saya diberi sihir ilmu pemisah 0leh mertua, saya tenang melalui semuanya. Kini saya masih lagi ada satu sesi untuk kaunseling. Sejujurnya saya tidak mahu lagi melihat muka suami, bukan kerana benci tetapi terkilan dengan apa yang terjadi. - KRT | PIXEL MEDIA


10 Ciri Wanita Yang Miliki Nafsu Yang Sangat Tinggi. N0 5 tu sangat men0nj0l, senang b0leh nampak & ramai wanita ada ni



        10 Ciri Wanita Yang Miliki Nafsu Yang Sangat Tinggi - Biasanya jika berbicara urusan nafsu semua 0rang mengira jika se0rang pria memiliki nafsu yang lebih tinggi dari pada se0rang wanita, namun sebenarnya pernyataan itu adalah salah, sebenarnya justru wanitalah yang 10x lebih memiliki nafsu tinggi ketimbang se0rang pria.


        Ilustrasi Wanita Dengan Nafsu Yang Tinggi ( F0t0 @U-Rep0rt )

        Namun banyak pria - pria yang tidak mengenali s0s0k - s0s0k wanita yang memiliki nafsu yang sangat tinggi, meski sebenarnya ciri - ciri tersebut sudah sangat terlihat 0leh kasat mata.

        Mau tau 10 Ciri Wanita Yang Miliki Nafsu Yang Sangat Tinggi, silahkan cek apa saja ciri - cirinya di bawah ini :)

        Pendiam
        Seperti dalam pepatah mengatakan air yang tenang itu bisa menghanyutkan ini rupanya juga terjadi pada se0rang wanita pendiam. Biasanya se0rang wanita yang pendiam itu lantaran dirinya menyimpan nafsu yang sebenarnya ia tahan - tahan. dan jika ada waktu untuk melampiaskannya terkadang anda baru sadar jika wanita tersebut sudah lama menunggu m0men - m0men tersebut.

        Memiliki Bulu Halus Di Tubuh Dan Tangan
        Biasanya bulu halus ini hanya akan tumbuh pada se0rang pria, namun bila anda melihat ada bulu halus yang tumbuh di tangan se0rang wanita berarti wanita tersebut merupakan se0rang wanita yang memiliki nafsu tinggi dalam bercinta.

        Wanita Agresif
        Bila se0rang wanita nafsunya sudah sangat memuncak maka ia tidak akan malu - malu lagi untuk meminta berhubungan badan lebih dahulu, bahkan terkadang wanita Agresif seperti ini akan selalu berusaha untuk menguasai permainan.


        Cewek Setia
        Meski memiliki hawa nafsu yang lebih besar dari pada pria namun se0rang wanita akan setia dengan pasangannya, hal tersebut lantaran se0rang wanita tidak mau rahasianya terb0ngkar 0leh pria lain.

        Memiliki Gunung Kembar Yang Besar
        Biasanya se0rang wanita yang memiliki gunung kembar yang besar itu juga biasanya memiliki hawa nafsu yang besar dalam urusan hubungan suami istri, Namun jangan salah sangka dahulu, besar yang di maksud disini bukanlah dada yang kendur melainkan dada yang tampak lebih kencang dari pada biasanya.

        Kulit Bersih & Terawat
        Wanita yang memiliki hawa nafsu yang tinggi biasanya akan terlihat lebih bersih dan terawat, pasalnya dirinya kerap sekali melakukan perawatan kulit untuk mendapatkan pujian dari pasangannya dan terus mendapatkan perhatian dari pasangannya.

        Punggungnya Terlihat Lebih Membungkuk
        Jika anda melihat tubuh wanita yang punggungnya sedikit membungkuk, ternyata hal tersebut juga merupakan salah satu tanda jika wanita tersebut memiliki libidi0 yang tinggi, Namun bungkuk yang di maksud disini bukanlah dari penyakit atau kecelakaan melainkan asli dari bawaan sejak lahir.

        Wanita Berkumis Tipis
        Kumis sendiri biasanya di miliki 0leh se0rang pria, namun ada juga se0rang cewek yang memiliki kumis tipis, dan taukah anda s0bat ternyata kumis tipis ini juga merupakan suatu tanda jika se0rang wanita memiliki nafsu yang lebih besar dari pada wanita pada umumnya.

        B0k0ng Pr0p0rsi0nal
        Pantat Pr0p0rsi0nal biasa di artikan dengan kata sem0k, Namun sem0k yang di maksud bukanlah merupakan pantat yang besar melainkan yang Pr0p0rsi0nal yang di ukur dari besar kecilnya tubuh se0rang wanita tersebut. Jadi belum tentu jika ada se0rang wanita yang gendut memiliki b0k0ng yang sem0k.


        Wanita Dengan Rambut Panjang 1/4 Pinggul
        Se0rang wanita yang memiliki hawa nafsu yang sangat besar biasanya tidak menyukai gaya rambut yang sangat pendek dan juga gaya rambut yang terlalu panjang, pasalnya memiliki rambut 1/4 pinggul akan memudahkan wanita tersebut dalam melakukan aksi ranjangnya.


        Nah, itulah s0bat 10 Ciri Wanita Yang Miliki Nafsu Yang Sangat Tinggi, kira - kira pasangan anda masuk di dalam kriteria cewek yang memiliki nafsu tinggi atau tidak s0bat ? Jangan lupa ditunggu share dan juga k0mentarnya ya s0bat :) Terima Kasih


PERHATIAN !! Inilah 6 PUNCA Penyakit Jantung Yang Anda Akan Rasai Satu Bulan Sebelum Serangan Terjadi… ((T0L0NG SEBARKAN))



        Penyakit jantung iaitu satu diantara penyebabnya kematian n0mb0r satu di Ind0nesia. Biasanya tanda-tanda penyakit jantung telah di rasa pesakit sebulan terlebih dulu serangan berjalan, tetapi biasanya 0rang meremehkan tanda tanda itu sampai aksi perubatan sering terlambat diberikan.

        serang jantung1

        Penyakit p0la hidup itu karena 0leh gaya hidup tidak sihat, kurang rehat, tahap stres yang tinggi, pengambilan makanan tidak sihat dan sudah pasti mer0k0k. Satu data pernah keluaran 0leh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WH0) kalau masing-masing 6 saat ada satu 0rang yang meninggal dunia kerana penyakit jantung.

        Mengubah gaya hidup dan turunkan tahap stres di ketahui dapat melindungi kesihatan jantung dan membantu turunkan kemungkinan penyakit itu, tetapi sesungguhnya ada satu hal-hal lain yang sangat utama di kenali kerana dapat menyelamatkan jiwa iaitu tahu tanda-tanda penyakit jantung bermula sejak awal yang biasanya sudah dihadapi pesakit.



        Seperti penyakit lain, penyakit jantung juga mempunyai tanda-tanda dan tanda isyarat khusus yang biasanya sudah kelihatan terlebih dulu serangan paling penting berjalan. Biasanya 0rang meremehkan tanda-tanda itu dan berupaya memberi kepercayaan sendiri kalau keadaannya sihat-sihat saja. Mengenai ini juga yang menyebabkan risik0 meninggal dunia disebabkan serangan jantung sangat tinggi.

        Kerana itu di artikel inginsehat. c0m kesempatan ini kita akan membincangkan beberapa tanda dan tanda-tanda penyakit jantung yang perlu anda perhalusi.

        Tanda-tanda penyakit jantung pada lelaki dan wanita perlu berhati-hati sejak mula awal
        Beberapa Tanda dan Tanda-tanda Penyakit Jantung Satu penyelidikan menyampaikan kalau beberapa besar 0rang yang meninggal dunia dunia kerana penyakit jantung tidak pernah tahu semasa hidupnya kalau dirinya menderita penyakit itu. Setelah berlangsung serangan, barulah beberapa 0rang di sekitarnya mengerti penyebabnya kematiannya.

        Tanda-tanda penyakit jantung terkadang tidak dikesan bermula sejak awal, itu kerana tanda-tanda yang dihadapi pesakit berupa umum dan tidak khusus. Biasanya pesakit menganggap dirinya sakit magh umum atau sakit flu sahaja sampai tidak membuat pemeriksaan ke d0kt0r.

        Walaupun sebenarnya serangan jantung sebenarnya tidak datang secara tiba-tiba, sekurang-kurangnya satu bulan sebelum serangan berlangsung, beberapa tanda dan isyarat tanda sudah di rasa 0leh pesakit.

        Di bawah ini gejala-gejala penyakit jantung yang perlu di kenali 0leh kebanyakan 0rang.

        Keletihan
        P0la makan tidak sihat, mer0k0k dan kurang bersenam akan menyebabkan pembuluh darah arteri menyempit kerana ada plak di dinding pembuluh. Keadaan itu mengakibatkan peredaran darah jadi terhalang.
        Untuk menghadapinya, jantung akan bekerja lebih keras dalam mengepam darah ke semua bahagian badan. Seterusnya pesakit akan merasa lelah dan mengantuk.
        Keletihan iaitu salah satu tanda-tanda penyakit jantung. Apabila belakangan ini anda sering merasa lelah, sering menguap kerana mengantuk walaupun sesungguhnya anda tidak lakukan aktiviti yang berat, jadi ada peluang tengah berlangsung sistem tidak umum di dalam tubuh anda. Dalam hal sejenis ini anda perlu mewaspadai terjadinya serangan jantung yang mendadak.

        Sesak Nafas
        Bila jantung anda kekurangan darah ini bermakna paru-paru anda kekurangan 0ksigen. Paru-paru dan jantung yakni dua 0rgan badan yang keduanya sama tergantung kedua-duanya. Apabila paru-paru terganggu jadi tidak butuh waktu lama manfaat jantung bakal terganggu.
        Sesak nafas iaitu satu di antara tanda-tanda serangan jantung. Apabila anda alami kesukaran bernafas sebaik-baiknya selekasnya ke d0kt0r untuk membuat pemeriksaan diri kerana ada peluang tidak lama lagi masalah itu akan melarat ke 0rgan jantung.

        Lemas
        Pembuluh arteri yang sempit menyebabkan 0rgan tubuh terbantut memper0leh pengambilan 0ksigen dan nutrisi yang dibawa melalui darah. 0t0t tubuh tidak per0leh apa yang mereka perlukan untuk bekerja maksimum menyebabkan yaitu tubuh jadi lemas dan lemah.
        Lemas dan lemah yakni satu di antara tanda-tanda penyakit jantung yang umum di rasa 0leh pesakit. Apabila anda alami keadaan itu tidak ada penyebabnya yang pasti jadi ada kesempatan ini yakni tanda-tanda awal penyakit jantung k0r0ner yang butuh selekasnya anda menjangkakan.

        Pening kepala dan peluh sejuk
        Seperti diterangkan terlebih dulu, aliran darah tidak lancar disebabkan pembuluh darah menyempit menyebabkan segi badan seperti 0tak akan kekurangan 0ksigen. Tanda-tanda yang di rasa pesakit iaitu pusing dan sakit kepala dan peluh sejuk.

        Sakit dada sebelah kiri
        Isyarat tanda serangan jantung yang paling umum di rasa pesakit iaitu perasaan tidak selesa pada dada sebelah kiri. Pesakit biasanya menggambarkan perasaan itu seperti ditekan, terbakar atau tertekan. Biasanya 0rang, rasa sakit akan melebar sampai di lengan kiri.

        Selsema
        Apabila anda terasa alami tanda-tanda flu tidak ada kerana jadi kesempatan ini yakni tandanya penyakit jantung. Beberapa pesakit menyampaikan alami masuk angin hanya demikian hari sebelum serangan penyakit jantung datang.

        Flu dan keringat dingin yang dibarengi dada yang terasa sakit yakni satu isyarat tanda penyakit jantung. Jangan sampai kuatir apabila anda tiba-tiba rasakan tanda itu, selekasnya hubungi keluarga atau 0rang paling dekat untuk membantu anda.

        Bagaimana Apabila anda Alami Tanda-tanda Penyakit Jantung Itu?

        Apabila anda atau sese0rang yang anda kenal alami gejala-gejala itu diatas selekasnya kunjungi d0kt0r untuk membuat pemeriksaan. Langkah terbaik untuk mengelak penyakit jantung berlangsung iaitu dengan memerhatikan gejala mulai sejak awal.

        Walaupun gejala-gejala yang di rasa pesakit tidak istimewa tetapi dengan lakukan kawalan seawal mungkin saja jadi segi risik0 dapat dijauhi.
        Selain itu, anda juga perlu memulakan satu gaya hidup yang lebih sihat daripada yang biasa anda lakukan. Mengambil makanan sihat akan berikan tubuh kekuatan untuk mengubati dirinya. Berhenti mer0k0k dan rajin bersenam akan sangat membantu jantung dalam melakukan tugasnya mengepam darah ke semua 0rgan badan yang lain.


        Demikian sepintas maklumat mengenai tanda dan tanda-tanda penyakit jantung yg tidak kerap diperhatikan 0rang. Jangan sampai lupa sebarkan artikel itu ke rekanan atau keluarga yang lain agar mereka tahu beberapa gejala penyakit jantung.


TIDAK TAHAN..!! Setelah Beberapa Tahun Bersama, Che Ta Akhirnya Memutuskan Untuk Mintak Cerai..??




        
Untuk Cerita Penuh

        Sila Tekan



Pesan saya - "Kalau suami ada perempuan lain, jangan menangis"......Jangan Biarkan Lelaki Durjana Itu Nampak Kelemahan Kita...



        Tulisan ini dik0ngsikan 0leh se0rang wanita melalui ruangan mesej dengan harapan agar kisah beliau dapat dijadikan pengajaran kepada para isteri yang menghadapi masalah rumah tangga seperti beliau. Baca lagi:

        Saya bernikah dengan suami, awal 2011, salah saya tak berfikir panjang waktu tu.. Ikut hati. Saya perkahwinan ketiga dan merupakan isteri kedua. Isteri pertama bercerai,dan sudah pun berkahwin lain.Yg kedua (dah naik jd n0 1) dan saya n0 2. Waktu tu suami saya tidak berkerja tetap, ada masa ada duit dan bila tiada maknanya tiada langsung. Saya selalu baca sms dari wife dikampung, tiada duit, susu anak dan pampers. Macam macam lg. Saya jd kasihan.. saya selalu letak Rm50 atau bila awal gaji Rm100 dalam d0mpet suami. Saya tahu dia pasti bank in kat kampung (isteri pertama dikampung ). Pada masa tu saya fikir, saya harus men0l0ng kerana siapa yg ada selain saya. Walaupun serangan fb berkaitan saya mengambil suaminya hebat bermula. Tak mengapa, siapa tak sakit hatikan?

        Tp betul 0rg tua kata, isteri diuji disaat suami tidak mempunyai apa, suami diuji disaat punya segala..

        Anak saya yg pertama baru 4 bulan, suami main cinta dgn budak umur 19 tahun, pelajar universiti. Seminggu habis 40k, macam macam dia beli handf0n, perfume sampai adik beradik budak tu semua dia beli.Sampai satu tahap mereka bercuti berdua. Saya sabar, saya tak marah dan tak bergaduh. Saya fikir masa saya sudah sampai.. karma saya sudah sampai. Saya pasrah saya redha.

        Sewaktu mereka bercuti, Allah swt menguji saya, isteri pertama dikampung yg memujuk saya secara tiba tiba, pada dia saya meluah segala.. saya tak tenang, jgn kata hati tak tenang.. duit, sedikit harta saya k0rban sebab saya tak suka suami bersedih. Muram. Kami menjadi kawan baik. Kami menjaga antara satu sama lain. Bila dia memerlukan kewangan, saya membantu sekiranya mampu.

        Satu hari, suami pergi 0ut stati0n, saya tahu.. tp saya tak bertanya. Senyap senyap saya f0ll0w sampai ke airp0rt, tak nampak pun. Saya ke rumah budak perempuan tu dgn anak dan ibu, kereta suami ada disitu. Allah... menggigil kaki saya, macam2 perasaan, marah bengang semua ada. Saya balik ke rumah.. saya pack barang barang suami dan niat saya hantar kerumah budak tu. Ayah saya kata jangan hantar ke rumah budak tu, jika betul betul nekad, hantar rumah ibu bapa suami. Dengan hati yg membara, saya hantar ke rumah mak mertua dan saya ambil kereta suami dirumah budak perempuan tersebut. Setelah bersemuka, dgn keluarga perempuan tersebut baru saya tahu yg mereka memb0h0ngi keluarga dengan mengatakan saya gila talak. Nasib saya bawa ibu bapa saya sebagai saksi.

        Lepas 2 bulan, saya menerima sms, dari budak perempuan tu.. mengatakan sudah memutuskan hubungan dgn suami saya. Saya balik yg bertanya, mengapa? Bukankah kamu saling menyayangi? Saya tak pandai jaga suami.. saya itu dan ini, mcm mcm kurang.. saya dah redha, saya mengalah.. kata saya. Allah menguji saya dan budak perempuan tu.. saya mengandung anak kedua.. akhirnya mereka putus dan saya tak tanya lg. Saya hanya men0nt0n wayang di fb dan twitter, mereka berperang sesama sendiri.

        Saya maafkan suami.. kami kembali bersama cuba..utk membina kembali. Tapi masih tidak serumah , kerana sepanjang kami serumah lebih kurang dua tahun, 2 kali suami hampir memukul ibu saya. SAYA ULANG, IBU SAYA . Pada suami dia bebas buat apa sahaja, jgn ditegur. Dia berhak kerana dia SUAMI. Kami teruskan hidup dgn setiap minggu berjumpa, habiskan masa men0nt0n wayang, bercuti dgn suami, kdg2 dgn anak2 tiri.Saya nampak perubahan,setiap hari saya berd0a agar perubahan tu berpanjangan..r ezeki dipermudahkan.

        Selepas 2 tahun, saya diuji lagi.. suami bernikah di sempadan dgn janda anak 4, dan suami saya adalah perkahwinan ke tiga beliau. Saya dengar melalui bekas isteri suami, Saya kata saya tak tahu.. hampir sebulan kami tidak berhubung, berikutan hubungan suami dgn perempuan juga. Tulah bercinta 0rg lain, nikah 0rg lain. Pada hari itu saya hairan dengan diri saya sendiri, saya tak menangis, mungkin saya tak ambil peduli.. mungkin sudah lali.

        Awal tahun ini saya menerima pm dari fb, dari se0rang perempuan katanya mahu berterus terang. Saya terima, 0rang baik saya sepuluh kali baik. Kami bertukar n0 f0n, kami whatsApp sepanjang malam. Suami dan isteri barunya minta saya mencuba kehidupan baru ni. Saya cuba, tetapi mereka mempermainkan saya, kebaikan yg dihulurkan hanya untuk melekakan saya agar tidak membuat sebarang lap0ran. Isteri baru suami menyatakankata kekurangan saya.. saya terlalu pentingkan kerja,tak ada masa bersama dan terlalu mengikut kata ibu. Bagaimana saya tak pentingkan kerja ? Jika rumah, api air,unifi, pampers susu, insurans, duit dapur dan duit bg emak semua atas saya?

        Wallahi, saya tak minta suami sepanjang kami bernikah, ada bagi.. tak ada saya diam. Bagaimana saya tidak mementingkan ibu? Disaat yg paling sukar ibu berada disamping saya, menjaga anak anak disaat saya mencari sesuap nasi. Saya berusaha sendiri. Pada fikiran saya yg dikatakan k0l0t ni,tak mengapa suami tak ada duit,saya ada. Kita 0rg tua tak makan tak apa, anak2 perlu makan minum, susu pampers mesti ada. Tu belum sakit mereka lagi, kita sakit makan panad0l tidur . Budak? Mereka tak tahu.

        Setiap hari saya pulang kerumah, saya tinggalkan masalah saya dan suami didalam kereta, saya ukir senyuman utk anak2. Ibu saya tak tahu perihal suami berkahwin lain. Suami dan isteri baru,daftar menggunakan surat cerai suami dgn isteri lama. Saya termenung dipermainkan lagi, bukan se0rang kini dua 0rg. Saya hanya melihat gambar kegembiraan mereka di fb dan instagram. Kadang kadang anak anak tiri menghubungi saya bertanyakan khabar dan mengadu.Saya hanya mampu mendengar.
        Tak mengapalah, saya kata 0nce f0r all. Jaga hati sendiri, salah saya tak h0rmat hati sendiri. Saya berfikir, saya tak rugi apa2, saya cuma tak ada suami, saya masih beruntung ada kerja tetap, rumah, kereta dan anak2.

        Saya bersyukur Allah SWT masih sayang , ujian saya ni kecil jika dibandingkan dgn isteri2 yg jd mangsa aniaya. Akhirnya, saya membuat perm0h0nan cerai, Alhamdulillah, saya tenang, walaupun saya ke mahkamah se0rang diri tanpa ditemani sesiapa,saya tahu saya kuat. Allah ada,Allah lindung saya. Saya tak tuntut apa2 dengan suami, hanya lepaskan saya cara baik. Kalau dia ingat anak-anak, berilah duit belanja, jika tidak..tak apa, ada rezeki lain utk anak. Kalau dulu saya ikut hati, sekarang saya serah kepada Allah, bulat- bulat.


        Buat isteri diluar sana, kalau suami ada perempuan lain, jangan menangis atau murung, bangkit.. kalau tak kerja, cari kerja. Belajar berdikari. D0a banyak banyak. D0akan urusan saya dipermudahkan. Thanks admin.