《==== KLIK 2X TUTUP PAPARAN INI Button Close

Dr Zakir Naik: Saya Sedia Masuk Kristian Jika Ada Yang Boleh Jawab Soalan Ini!!!

loading...
Dengan deretan ulama' kristian dan pendeta yahudi duduk di barisan depan masa ceramah beliau, Dr Zakir cakap satu penyataan yang tak mungkin ada satu muslim pun berani cakap. Tengok apa balas ulama' dan pendeta kristan & yahudi pulak :)


Dr Zakir Naik: Saya Sedia Masuk Kristian Jika Ada Yang Boleh Jawab Soalan Ini!!!


Tidak ada umat Islam yang mengatakan Merry Christmas. Fenomena dipetik oleh Dr. Zakir Naik.Beliau menjelaskan mengucap Merry Krismas adalah dilarang.Beliau kemudian membuat satu pertandingan yakni sesiapa boleh menjawab soalan yang beliau ajukan, beliau bersedia untuk memeluk kristian.


"Apabila kamu katakan Merry Christmas, sebenarnya anda telah membuat pengakuan (na'udzubillah) bahawa Allah telah melahirkan kanak-kanak pada 25 Disember.Marilah kita membetulkan mereka apabila anda mengatakan Merry Christmas kepada rakan-rakan Kristian.Anda memberi pengiktirafan.Anda memberi keterangan bahawa Allah telah melahirkan kanak-kanak pada 25 Disember, "kata Dr. Zakir Naik menjelaskan.


Kemudian, apakah soalan dari Dr. Zakir Naik?


"Jika Krismas datang, tanya mengapa anda merayakan Krismas, mereka akan memberi maklum balas bahawa ia adalah kelahiran Yesus iaitu Isa. Mereka berkata, Isa adalah Allah SWT. 

tiada siapa akan menerima pernyataan yang jelas dalam Bible seluruh bahawa Isa sendiri berkata: 'Saya minta Tuhan dan menyembah aku'.Jika ada seorang Kristian yang boleh tunjukkan kepada saya mana-mana bahagian Alkitab, pernyataan yang jelas dalam Bible seluruh, pernyataan yang jelas bahawa Yesus memberitahu saya saya adalah Tuhan dan menyembah aku, saya sudah bersedia untuk masuk Kristian."

video:

loading...